Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
- Konsument – zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 459 ze zm.);
- Regulamin – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki sprzedaży oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego
- Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem
www.pel-cars.com.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Auto-Części Michał Pełka a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
- Sprzedawca - Auto-Części Michał Pełka, ul. Dworcowa 5, 87-162 Lubicz Dolny, NIP 9562044875
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.pel-cars.com.pl
- 1
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu.
- Właścicielem Sklepu jest: Auto-Części Michał Pełlka
NIP 9562044875, adres email: biuro@pel-cars.pl
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
- Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT (23%).
- Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad prawnych.
- 2
Zamówienia
- Zamówienia można składać w następujący sposób:
- a) poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu,
- b) emailem na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu,
- c) telefonicznie tel. +48 600275408
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych pozwalających na weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.
- Dla stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie składa ofertę zakupu określonego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia Zamówienia przez Klienta.
- 3
Płatności
- Klient ma do wyboru formy płatności określone w zakładce Formy płatności.
- Ceny przesyłek określone są w cenniku dostawy.
- 4
Wysyłka towaru
- Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem firm wysyłkowych lub udostępnia do odbioru przez klienta w siedzibie firmy.
- W przypadku płatności w inny sposób niż za pobraniem, termin wysyłki wydłuża się o okres pomiędzy złożeniem zamówienia, a datą zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sklepu.
- 5
Reklamacje
- Podstawą przyjęcia reklamacji jest przedstawienie przez Klienta dowodu zakupu towaru (paragon fiskalny lub faktura VAT).
- W przypadku niezgodności towaru z umową Klient powinien odesłać do Sklepu reklamowany towar wraz z opisem niezgodności.
- Sklep ustosunkowuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni roboczych od momentu zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności. W przypadku, gdy weryfikacja niezgodności wymaga zasięgnięcia opinii biegłego, bądź przedstawiciela producenta towaru, termin do ustosunkowania się Sklepu ulega przedłużeniu o czas uzyskania przez Sklep takiej opinii.
- Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sklep.
- Indywidualne ustawienia komputera i monitora Klienta powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.
- 6
Prawo odstąpienia od umowy
- Na podstawie Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. Klient ma prawo odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy jest skuteczne jeżeli Klient złoży Sklepowi, w terminie 14 dni od odbioru towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Klient zwraca towar do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrócony towar powinien być w stanie nienaruszonym, w tym powinien być kompletny, w fabrycznym opakowaniu, nie może nosić śladów eksploatacji. Koszty przesyłki ponosi Klient.
- W przypadku zwrotu części elektronicznej lub elektrycznej z zerwanymi plombami gwarancyjnymi z kostki, kupujący ponosi koszt ponownego sprawdzenia towaru w wysokości 40 euro. (zerwanie plomby gwarancyjnej z kostki oznacza użycie towaru)
- W ciągu 3 dni roboczych od otrzymania przesyłki, Sklep sprawdzi stan przekazanego produktu.
- W terminie 14 dni od sprawdzenia towaru sklep zwraca Klientowi zapłaconą kwotę wraz z kosztami wysyłki do klienta . Klient powinien wskazać numer rachunku bankowego, na jaki ma zostać przelana zwracana kwota
- W przypadku naruszenia przez Klienta warunków określonych w ust 2 i 3 powyżej oświadczenie o odstąpieniu od umowy jest bezskuteczne, towar nie podlega zwrotowi, a Sklep nie zwraca Klientowi zapłaconej kwoty.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadkach określonych w art. 10 ust. 3 ustawy określonej w ust. 1 powyżej, tj. w zakresie:
- a) świadczenia usług rozpoczętych, za zgodą Klienta, przed upływem terminu odstąpienia od umowy (dotyczy przypadków świadczenia usług, a nie sprzedaży towarów),
- b) nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez Klienta ich oryginalnego opakowania,
- c) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
- d) świadczeń o właściwościach określonych przez Klienta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
- e) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od wywiązania się z zawartej umowy sprzedaży w przypadkach:
- braku towaru w aktualnym czasie.
- stwierdzenia niezgodności towaru z opisem oferty odnośnie stanu technicznego towaru oraz wizualnego przedmiotu wynikającego z czasu i warunków magazynowania.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta tylko za wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym Towarze. Gwarancja nie obejmuje wad powstałych z innych przyczyn, a w przede wszystkim powstałych z: wszelkich uszkodzeń powstałych po zamontowaniu/zainstalowaniu Towaru; uszkodzeń mechanicznych, termicznych, chemicznych, zalania, nadmiernego zabrudzenia; zamontowania i użytkowania towaru niezgodnie z jego przeznaczeniem określonym w dokumentacji załączonej przez Producenta Towaru; zastosowania Towaru niezgodnie z jego właściwościami i przeznaczeniem; niewłaściwego montażu i konserwacji Towaru; uszkodzeń Towaru powstałych w wyniku stosowania nieoryginalnych lub niezgodnych z zaleceniami Producenta części, akcesoriów i materiałów; uszkodzeń powstałych na skutek wpływów atmosferycznych, zakłóceń elektromagnetycznych, siły wyższej; wadliwego działania innych instalacji i/lub urządzeń mających wpływ na działanie Towaru,
- Gwarancja nie obejmuje części podlegających normalnemu, naturalnemu zużyciu oraz części i materiałów eksploatacyjnych, jak: filtry, żarówki, bezpieczniki, paski, smary, oleje.
- Klient traci uprawnienia z tytułu gwarancji na Towary w przypadku stwierdzenia: jakiejkolwiek modyfikacji Towaru przez Klienta lub osoby trzecie; samodzielnej ingerencji w Towar przez Klienta lub osoby trzecie; wszelkich prób napraw Towaru dokonywanych przez Klienta lub osoby trzecie; nieprzestrzegania obowiązku dokonywania okresowych przeglądów konserwacyjnych Towaru, jeżeli są one wymagane przez Producenta. Stwierdzenie przez Sprzedawcę wystąpienia przyczyny określonej powyżej, stanowi podstawę do nie uznania reklamacji gwarancyjnej Towaru.
- 7
Ochrona prywatności
- Składając zamówienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
- Klient ma prawo wglądu do swoich danych i ich korekty, a także do żądania usunięcia.
- Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest Auto-Części Michał Pełka.
Administrator Danych zapewnia, że zasady przyjęte w niniejszej polityce prywatności zapewniają wszystkim użytkownikom serwisu realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.), w szczególności prawo wglądu do własnych danych, prawo żądania aktualizacji i usunięcia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w tej ustawie.
- 8
Własność intelektualna
Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.
- 9
Wejście w życie i zmiany Regulaminu
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
- Sklep zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia Zamówienia przez Klienta.